’s Lands grootste reisinformatieplatform 9292 heeft haar online advertentieactiviteiten ondergebracht bij Infoplaza Network, vooral bekend van de veel gebruikte weerplatforms Weeronline, Weerplaza en Buienalarm. Infoplaza Network bereikt met 9292 erbij maandelijks meer dan 15 miljoen gebruikers.

 Infoplaza Network heeft als doelstelling meegekregen de advertentieactiviteiten van 9292 naar een hoger plan te tillen. Het uitgangspunt daarbij is om de wijze waarop de display inventory aan de markt wordt aangeboden te optimaliseren en professionaliseren, zowel programmatic als direct. Met de komst van 9292 is Infoplaza Network een van de grootste online media-aanbieders van eigen bodem.

René Westening, founder en CEO van Infoplaza Network: “Mobiliteit en het weer houden sterk verband met elkaar. Miljoenen gebruikers beslissen elke dag wat ze gaan doen, op welk moment en hoe ze zich verplaatsen van A naar B. Het weer en de verkeerssituatie zijn van invloed op de keuzes die ze maken. Adverteerders profiteren maximaal van de complementaire content en tal van cross-targeting mogelijkheden. Daarnaast past de samenwerking goed in het sterk veranderende advertentielandschap, waarin wij continu investeren in nieuwe mogelijkheden. Met de toevoeging van 9292 zijn we nog beter in staat om doelgroepen te onderscheiden en rechtstreeks aan te bieden aan onze adverteerders”.
IP_9292

Joost Mortier, CEO REISinformatiegroep waar 9292 onderdeel van is, licht verder toe: “We zijn een klein bedrijf met ambitie voor innovatie. Door het onderbrengen van advertentiewerkzaamheden bij het Infoplaza Network kunnen we ons daar ook goed op blijven focussen. We bedienen uiteenlopende doelgroepen, waaronder studenten, jongeren, forenzen en toeristen, die voor ons allemaal relevant zijn. Door onze krachten te bundelen kunnen we deze doelgroepen op de juiste manier bereiken.

Meer informatie

Infoplaza Network
René Westening: +31 6 533 12345

REISinformatiegroep
Joost Mortier: +31 6 52 00 17 27

Meer informatie over Infoplaza Network

Over Infoplaza

Infoplaza, opgericht in 2008 door Menno Bom en René Westening, is één van de grootste fullservice meteorologische en mobiliteitsinformatie dienstverleners. Infoplaza levert haar informatie voor media, consumenten, overheden en bedrijven via drie business lines, te weten Infoplaza Network BV, Infoplaza Business BV en infoplaza Mobility BV. Via Infoplaza Network wordt uitgebreide weersinformatie via websites en apps als Weeronline, Weerplaza en Buienalarm aangeboden aan consumenten in Nederland en diverse andere landen zoals Duitsland, België en het Verenigd Koninkrijk. Infoplaza Network levert ook verwachtingen aan o.a. De Telegraaf, AD, NOS, de Volkskrant, Nu.nl en aan diverse regionale omroepen. Infoplaza Business verzorgt op maat gemaakte weertoepassingen voor tal van bedrijven en overheidsinstanties wereldwijd, actief in onder meer de olie- en gassector, bouw-, landbouw-, evenementen- en transportsector. Infoplaza Mobility levert op maat toepassingen aan openbaarvervoerbedrijven als RET, HTM, Transdev. Infoplaza is een snel groeiend 24/7 bedrijf met meer dan 100 collega’s op het hoofdkantoor in Houten, Amsterdam, Nederland en in de vestiging in Atyrau, Kazachstan.

Over REISinformatiegoep

9292 viert in 2022 haar 30e verjaardag en is expert in reisinformatie. 9292 staat voor betrouwbare en actuele reisinformatie voor de reizigers in heel Nederland en vlak over de grens. Dagelijks voorziet 9292 miljoenen gebruikers van een reisadvies. Zowel op de website als in de app vind je reisinformatie over trein, bus, tram, metro, veerboten, fietsroutes, huurfietsen en huurscooters. Daarnaast is het ook mogelijk om e-tickets voor je hele reis in de app te kopen. De reiziger vergelijkt en selecteert zelf de beste reisoptie en koopt meteen een e-ticket via de button 'E-tickets kopen' onderaan het reisadvies in de app.

Foto: Willem van Nunen